nefrolog białystok

Nefrolog

Nefrolog często współpracuje z urologiem – zaburzenia, którymi zajmują się ci lekarze, są bardzo podobne. Lekarz urolog zajmuje się leczeniem operacyjnym oraz przeprowadzaniem zabiegów. Podobnie jak chirurg. Lekarz nefrolog jest natomiast w znacznie większym stopniu specjalistą analitykiem, który zajmuje się stosowaniem leczenia zachowawczego. Skupia się na działaniach bezinwazyjnych.

Czym zajmuje się nefrolog?

nefrolog białystok

Urolog zajmuje się nowotworami i chorobami układu moczowego. Stany zapalne, nietrzymanie moczu oraz impotencja -to domena urologa. Do urologa mogą chodzić nie tylko mężczyźni, ale także kobiety. Nefrolog natomiast wchodzi głębiej w choroby nerek. Zajmuje się kłębuszkowym zapaleniem nerek, niewydolnością tego narządu, kamicą nerkową oraz stanami zapalnymi dróg moczowych w pewnym stopniu. Warto trafić do nefrologa, aby zdiagnozować na przykład potencjalnie rozwijające się problemy w przyszłości. Najlepsza Nefrologia Białystok zajmuje się również dializowaniem pacjentów, którzy utracili nerkę lub cierpią na solidną niewydolność tego narządu. Nefrolog opiekuje się też pacjentami po przeprowadzonym przeszczepie nerek.

W jaki sposób nefrolog diagnozuje problemy zdrowotne?

Przed wizytą u nefrologa należy zrobić badanie moczu, RTG, a także USG. Skierowania na te badania dostaniemy od lekarza ogólnego, do którego zazwyczaj zgłaszamy się w pierwszej kolejności, gdy występują problemy ze zdrowiem w obszarach układu moczowego.