bolące plecy - początek dyskopatii?

Dyskopatia – co warto wiedzieć?

Dyskopatia jest poważnym schorzeniem, które może doprowadzić nawet do porażenia, czy też niedowładu kończyn. Jej przebieg zależy od indywidualnego przypadku. Istotne jest jednak to, aby nie ignorować nawet łagodnych symptomów choroby. Pierwsze objawy dyskopatii to ból w okolicach odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Z czasem może on stać się uciążliwy i promieniujący na inne obszary ciała.

Czy dyskopatię da się wyleczyć?

Dyskopatia to przepuklina krążka międzykręgowego. Jest całkowite wyleczenie jest niemożliwe. Możliwe jest jedynie wyleczenie stanu zapalnego, a  także zahamowanie całego procesu, tak aby schorzenie nie pogłębiało się i nie pojawiło się na innych odcinkach kręgosłupa. Jak leczyć dyskopatię? W pierwszej kolejności należy pozbyć się dolegliwości bólowych, które utrudniają nam funkcjonowanie. Specjalista z pewnością przepisze nam leki przeciwbólowe oraz przeciwzapalne.

Podczas leczenia opisywanego schorzenia bardzo ważna jest również rehabilitacja. Do tego tematu należy jednak podejść z dozą ostrożności. Przede wszystkim trzeba uświadomić sobie, że nie zawsze ćwiczenia są wskazane. Ponadto muszą być one fachowo dopasowane do naszych predyspozycji. Ostatecznym krokiem jest operacja, która polega na wycięciu krążka międzykręgowego.

Czy pływanie wspomaga leczenie dyskopatii?

Aktywność fizyczna odgrywa bardzo ważną rolę podczas leczenia dyskopatii oraz rehabilitacji. Wiele osób decyduje się na pływanie. Należy jednak podkreślić, że wizyta na basenie nie zawsze przyniesie oczekiwane rezultaty. Wszystko zależy od fazy schorzenia.

Dyskopatia wiąże się ze stanem zapalnym. Oczywistym jest, że na tym etapie ruch i ćwiczenia nie są wskazane. Dopiero po wstępnym zaleczeniu choroby można wprowadzić aktywność fizyczną. Pływanie również jest dopuszczalne. Specjaliści odradzają jednak pływania kraulem, czy też żabką. Dopiero po ustąpieniu wszelkich objawów dyskopatii mamy większą swobodę. Trzeba pamiętać, że to właśnie systematyczna aktywność zmniejsza ryzyko dyskopatii. Działania profilaktyczne zmniejszają ryzyko pojawienia się, czy też rozwoju choroby.