5676 Przebieg ćwiczeń pilates <span id="docs-internal-guid-c2da2bce-165a-8a56-ddd3-e9ccc38afb57"><p>Zestaw ćwiczeń pilates to doskonały sposób na poprawę sylwetki, lepsze skoordynowanie ruchu oraz nadanie ciału giętkości. W ramach pilates możliwe jest również wzmocnienie poszczególnych części ciała, np. mięśni brzucha i pleców, a podstawowy program bardzo często zawiera elementy jogi bądź ćwiczenia obciążeniowe.</p><h2><span id="docs-internal-guid-c2da2bce-165a-8a56-ddd3-e9ccc38afb57">Najpopularniejsze ćwiczenia pilates</span></h2><p><span id="docs-internal-guid-c2da2bce-165a-8a56-ddd3-e9ccc38afb57">Znaczną część ćwiczeń pilates można wykonywać w domu, na tradycyjnej macie, a ich intensywność powinna być zależna od indywidualnej formy i wyboru, które partie ciała mają zostać wzmocnione. Najpopularniejsze układy pilates to m.in.</span></p><p></p><ul><li>półksiężyc<br></li><li>krążenie i prostowanie nóg<br></li><li>setka<br></li><li>rozciąganie na boku<br></li></ul><p></p><p><span id="docs-internal-guid-c2da2bce-165a-8a56-ddd3-e9ccc38afb57">Ćwiczenia te stabilizują mięśnie, wzmacniają poszczególne partie ciała i nadają im rozciągliwości, a także rozgrzewają organizm i dodają energii.</span></p><h2><span id="docs-internal-guid-c2da2bce-165a-8a56-ddd3-e9ccc38afb57">Na co uważać podczas ćwiczeń pilates?</span></h2><p><span id="docs-internal-guid-c2da2bce-165a-8a56-ddd3-e9ccc38afb57">Ważny jest odpowiedni rytm i niespieszne wykonywanie wszystkich układów, a także rozsądne ustalenie ilości powtórzeń i pamiętanie o regularnym oddechu. Aby nie nadwyrężać kręgosłupa podczas ćwiczeń, należy pamiętać o wystarczającym spięciu mięśni brzucha, dzięki czemu ciało będzie zachowywać się naturalnie podczas ćwiczeń. </span></p><p><span id="docs-internal-guid-c2da2bce-165a-8a56-ddd3-e9ccc38afb57">Jeżeli występują jakiekolwiek wątpliwości, warto skorzystać z rady doświadczonego trenera. W przypadku instruktorów, którzy ukończyli <a href="http://www.rehakursy.pl/kursy/elementy-metody-pilates-w-rehabilitacji-warszawa">kurs pilates Warszawa</a> lub każde inne, duże miasto może pochwalić się wyjątkowo szeroką ofertą profesjonalnych szkoleń.</span></p></span> 2016-12-13

Przebieg ćwiczeń pilates

2016-12-13

Zestaw ćwiczeń pilates to doskonały sposób na poprawę sylwetki, lepsze skoordynowanie ruchu oraz nadanie ciału giętkości. W ramach pilates możliwe jest również wzmocnienie poszczególnych części ciała, np. mięśni brzucha i pleców, a podstawowy program bardzo często zawiera elementy jogi bądź ćwiczenia obciążeniowe.

Najpopularniejsze ćwiczenia pilates

Znaczną część ćwiczeń pilates można wykonywać w domu, na tradycyjnej macie, a ich intensywność powinna być zależna od indywidualnej formy i wyboru, które partie ciała mają zostać wzmocnione. Najpopularniejsze układy pilates to m.in.

  • półksiężyc
  • krążenie i prostowanie nóg
  • setka
  • rozciąganie na boku

Ćwiczenia te stabilizują mięśnie, wzmacniają poszczególne partie ciała i nadają im rozciągliwości, a także rozgrzewają organizm i dodają energii.

Na co uważać podczas ćwiczeń pilates?

Ważny jest odpowiedni rytm i niespieszne wykonywanie wszystkich układów, a także rozsądne ustalenie ilości powtórzeń i pamiętanie o regularnym oddechu. Aby nie nadwyrężać kręgosłupa podczas ćwiczeń, należy pamiętać o wystarczającym spięciu mięśni brzucha, dzięki czemu ciało będzie zachowywać się naturalnie podczas ćwiczeń.

Jeżeli występują jakiekolwiek wątpliwości, warto skorzystać z rady doświadczonego trenera. W przypadku instruktorów, którzy ukończyli kurs pilates Warszawa lub każde inne, duże miasto może pochwalić się wyjątkowo szeroką ofertą profesjonalnych szkoleń.